بچه های حزب الله

بچه های حزب الله

چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز آموخته‌ است و
چگونه از جان نگذرد آنکس که می‌داند جان بهای دیدار است...

نوشته ها در مورد
تلاشگران

۲۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۰ نظر ۳۱ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۱۳
رها

وقتی آقا مهدی، شهردار ارومیه بود، یک شب باران شدید بارید. به طوری که سیل جاری شد. ایشان همان شب ترتیب اعزام گروه امداد را به منطقه سیل زده داد و خودش هم با آخرین گروه عازم منطقه شد. پا به پای دیگران در میان گل و لای کوچه که تا زیر زانو می رسید، به کمک مردم سیل زده شتافت. در این بین، آقا مهدی متوجه پیرزنی شد که با شیون و فریاد، از مردم کمک می خواست. تمام اسباب و اثاثیه‌ی پیرزن  را در داخل زیر زمین خانه آب گرفته بود. آقا مهدی، بی درنگ به داخل زیر زمین رفت و مشغول کمک به او شد. کم کم کارها رو به راه شد. پیرزن به مهدی که مرتب در حال فعالیت بود نزدیک شد و گفت: خدا عوضت بدهد مادر! خیر ببینی.نمی دانم این شهردار فلان فلان شده کجاست تا شما را ببیند و یک کم از غیرت و شرف شما یاد بگیرید؟»
آقا مهدی خنده ای کرد و گفت : راست می گویی مادر! ای کاش یاد می گرفت.

3_Sh-mehdi-bakeri-1600

۰ نظر ۳۱ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۱
رها
چهارسال قبل، وقتی کاندیدای محبوبمان با ٢٤ میلیون رای رییس جمهور شد،
     سخت طالب آن بودیم که شادی کنیم.
 دوست داشتیم به خیابان بیاییم و خستگی یک انتخابات داغ و پر تنش را از تن به در کنیم.
اما وقتی به خیابان آمدیم، جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم.
شیشه خیابانها را شکستید و به مردم و نظام تهمت زدید و همه قواعد سیاسی و
 انسانی را زیرپا گذاشتید و ما "فقط" نظاره می کردیم.
آمدیم برای شادی دلهای دوستانمان "بوق" بزنیم؛ اما دیدیم که بوق زدن به نماد اعتراض تبدیل شد.
شادی رای آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردید و در جلوی چشم ما،
 رای ما را "دروغ" خواندید...
این خاطرات در ذهنم رژه می روند وقتی می بینم شما را که حالا، با شور و شعف وصف ناشدنی
 به خیابانها آمده اید. شاد هستید و بوق و سوت و کف می زنید.
ما فرصت شادی کردن را از شما نمی گیریم. این پیروزی گوارای وجودتان باد...

بغضم می گیرد وقتی یاد چهارسال قبل و مظلومیت نظام میفتم.
حسرت آن روزها و شادی نکرده ی خود را نمی خورم؛ اما نمی توانم آه نکشم.

          ما آه می کشیم اما شما خوشحال باشید... 

منبع : علم سیاه


باتشکر از سیب سرخ


۰ نظر ۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۳
رها

.

دل من تنها بود

دل من هرزه نبود...

دل من عادت داشت،که بماند یک جا به کجا؟!

معلوم است،به در خانه تو!

دل من عادت داشت

که بماند آنجا،پشت یک پرده توری

که تو هر روز آن را به کناری بزنی...

دل من ساکن دیوار و دری

که تو هر روز از آن می گزری

دل من ساکن دستان تو بود

دل من گوشه یک باغچه بود

که تو هر روز به آن می نگری

راستی ،دل من را دیدی...؟


.با تشکرازخودتاخدا...

۰ نظر ۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۰
رها

 رهبری خطوط لازم در زمینه رئیس جمهور را مشخص و تاکید کرده اند که رئیس جمهور آینده باید نقاط ضعف دولت قبلی را نداشته و نقاط قوت را تقویت کند.
 
 نگاه «صفر و صدی» به رئیس جمهور نگاه مثبتی نیست، عنوان کرد: با این فرمایش رهبری کسانی که عملکرد رئیس جمهور اخیر را تا به امروز منفی و سیاه می دانند، کاملاً اشتباه کرده اند؛ همچنین کسانی که تمام عملکرد دولت را سفید و موفق می دانستند نیز در اشتباهند.
 
 از ویژگی های رئیس جمهور اصلح به «عدم کرنش در مقابل غرب» اشاره کرد و گفت:‌ طبق فرمایش رهبری کسی که قرار است رئیس جمهور آینده مملکت باشد باید نسبت به گفتمان مقاومت اعتقاد داشته باشد.
 
 ما باید بدانیم که کرنش در مقابل غرب متانت غرب را به همراه نمی آورد، بلکه گستاخی غرب را برای ما در پی خواهد داشت.
 
«اعتقاد قلبی به ولایت مطلقه فقیه» از دیگر ویژگی های رئیس جمهور اصلح است و مهم ترین ویژگی رئیس جمهور آینده باید اعتقاد قلبی بر اندیشه سیاسی نظام مبتنی به ولایت فقیه باشد و این یک شاه کلید اساسی در این زمینه است.
 
در سال های اخیر متاسفانه شاهد بودیم که برخی ها در تعریف خود نسبت به این اندیشه سیاسی، مثبت عمل نمی کردند؛ اینم در حالی است که هر کسی که رئیس جمهور قانونی ایران است باید به جایگاه خود در نظام آگاه بوده و بداند که ولایت فقیه چه اختیاراتی دارد.
 
 رئیس جمهور آینده نباید رفتاری شبیه رفتار آقای احمدی نژاد در این چند سال اخیر یا رفتاری مشابه سال های آخر آقای خاتمی در برخورد با این قضیه داشته باشد و عنوان کند که اختیاراتش کم است.

 دوستان باید اختیارات رئیس جمهور را ببینند و بعد ادعای ریاست جمهوری کنند؛ تمام حرف هایی که در اواخر دولت آقای خاتمی مطرح می شد و یا اخیراً آقای احمدی نژاد بیان می کند، نشانه این است که آنان فرا قانونی عمل کرده و از قانون عدول نموده اند؛ این رفتار اساساً بی‌حرمتی و دهن‌کجی به بسیاری از اصول قانون است.
 
 نداشتن برنامه مناسب از سوی کاندیداها را بسیار بد است رئیس جمهور آینده باید برنامه ها و تیم کاری خود را مشخص کند و این گونه نباشد که بعد از ورود به عرصه انتخابات به دنبال برنامه ها و اجرای آنها باشد.
 
 سابقه کاری و عملکرد افراد برای انتخاب رئیس جمهور اصلح بسیار مهم است ، باید عملکرد افراد در چهار دوره تاریخی و مهم انقلاب یعنی دوران اصلاحات، دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فتنه 88 کاملاً مشخص باشد و رئیس جمهور منتخب باید در این دوران کاملاً مدبرانه عمل و سیاستگذاری کرده باشد.
۱ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۵
رها

1-  بى علاقگى به ازدواج

در جامعه‏ اى که بى بند وبارى در پوشش و به تبع آن بى بند و بارى جنسى رواج دارد، بسیارى از لذت‏هاى جنسى که عامل گرایش به ازدواج است به راحتى در دسترس افراد قرار می گیرد، و این امر از میزان علاقه و گرایش به ازدواج در افراد می کاهد.

بعضى از لذت‏هاى جسمى، سمعى، بصرى و احیاناً لمسى که باید در » نهان خانه زناشویى« با انتظار و زحمت به دست آید، بى حجابى و بدحجابى، آن را آسان، رایگان و همه جائى مى‏سازد و از اهمیت ازدواج و شوق زناشوئى مى‏کاهد

استاد شهید مرتضى مطهرى در این زمینه چنین مى‏نگارد: »... علت اینکه جوانان امروز از ازدواج گریزانند و هر وقت به آنان پیشنهاد مى‏شود، جواب مى‏دهند، که حالا زود است، ما هنوز بچه‏ایم، و یا به عناوین دیگر از زیر بار آن شانه خالى مى‏کنند همین است؛ حال آنکه در قدیم یکى از شیرین‏ترین آرزوهاى جوانان ازدواج بود. جوانان پیش از آن که به برکت دنیاى اروپا کالاى زن این همه ارزان و فراوان گردد »شب زفاف را کم از تخت پادشاهى« نمى‏دانستند. ازدواج در قدیم پس از یک دوران انتظار و آرزومندى انجام مى‏گرفت و به همین دلیل زوجین یکدیگر را عامل نیک بختى و سعادت خود مى‏دانستند، ولى امروز به دلیل کامجوئى‏هاى نامشروع در سطحى وسیع دلیلى بر آن اشتیاق‏ها وجود ندارد


ادامه داره

با تشکر از خودتاخدا

۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۰
رها






سعید جلیلی که در رسانه های داخلی به عنوان نماینده گفتمان مقاومت مطرح شده بود در رسانه های بیگانه با عبارت Close to Khamenei معرفی شد.



در واقع رسانه های خارجی سعی کردند جلیلی را تحت نام مقام معظم رهبری معرفی کنند.
از مهمترین ویژگی های برند رهبر انقلاب سازش ناپذیری، عدم تسلیم و مقاومت تا بالاترین حد آن است و اگرچه جلیلی به خوبی توانسته این ویژگی ها را در مذاکرات هسته ای به نمایش بگذارد اما برندسازی از جلیلی در رسانه های بیگانه در کنار ایجاد هراس از جلیلی در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی جنبه های دیگری نیز دارد.

 رسانه های بیگانه قصد دارند از فضای بوجود آمده که ناشی از حضور چهره های اصولگرا و به خصوص نماینده ای ضدسازش است به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و رهبری آن استفاده کنند.



معادله پیچیده ای وجود ندارد، اگر جلیلی تحت برند رهبر انقلاب معرفی شود و از طرف دیگر رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی به تخریب وی پرداخته و تلویحاً از چهره های دیگر اصولگرا حمایت کنند (با علم به اینکه نامزدهای باقی مانده اصلاح طلبان با وجود اجماع و نیز حمایت هاشمی و خاتمی، به لحاظ فردی پایگاه اجتماعی قابل توجهی نداشته و وزنه سنگینی در میدان انتخابات نیستند.) احتمال شکست او در انتخابات قوت می یابد و شکست جلیلی به زعم این رسانه ها برابر است با شکست برند رهبر انقلاب اسلامی.


گاردین





به طور کلی رسانه های غربی و پیروان داخلی آن ها از یکسو سعی می کنند جلیلی را به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب مطرح کنند و از سوی دیگر به تخریب وی و حمایت از سایر کاندیداهای بعضاً اصولگرا در قالب شگردهای رسانه ای زمینه شکست جلیلی را فراهم کنند تا به گمان خود ضربه ای گفتمانی به وجهه نظام اسلامی وارد نمایند.


  
از دیرباز انسان برای تهیه کالای مورد نظر خود به اعتبار نام و علامت تولیدکننده و یا محل تولید تکیه می کرد، با مطرح شدن برند و نیز گسترش دامنه مصرف گرایی توجه به مارک ها، برند ها و لوگوها قوت گرفت.

برای بیشتر افراد کیفیت حقیقی کالا مطرح نیست و مارک و برند نماینده کیفیت است. برای مثال کم نیستند افرادی که حاضرند پارچه یا لباس ایرانی را با مارک یک کشور خارجی خریداری کنند اما با مارک ایرانی خیر. مشتریان به تصویر ذهنی خود از برندهای مختلف بیشتر از واقعیت اعتماد دارند، تصویری که رسانه های مختلف مبتنی بر سازوکارهای اغواءمحور آن را ساخته اند.

کمتر تبلیغاتی است که مشتری را برای خرید ارشاد کند، بیشتر استراتژی های تبلیغات و بازاریابی بر پایه اغوای مشتریان و تصرف مغز و قلب آن ها از راه ایجاد احساس خوشایند بنا شده است.

با بررسی انواع مختلف آگهی های تبلیغاتی به راحتی می توان فرایند اغوای مخاطب را در آن ها مشاهده کرد که طبیعتاً این نحوه ی جذب در اسلام باطل است. متأسفانه بیشتر انسان ها آنچنان به نام ها و برندها اعتبار می بخشند که گاه حاضر می شوند به راحتی فریب شیادان و سوءاستفاده کنندگان را خورده و کالای بی کیفیت را به صرف داشتن یک علامت تجاری خریداری کنند.

رسانه های همان طور که می توانند از یک برند تصویری مطلوب در ذهن مخاطب ایجاد کنند، به همان ترتیب می توانند تصاویر مخدوش و غیرواقعی نیز بسازند.

در این میان مخاطب همان طور که نسبت به یک برند احساس خوشایندی پیدا می کند نسبت به دیگری احساسی نامطبوع پیدا خواهد کرد. به علاوه یکی از اصول بنیادین در برندسازی و مدیریت برند حفظ جایگاه برند در بازار و در ذهن مشتری می باشد چرا که مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطب باعث آسیب دیدن چهره برند و در نتیجه تنزل جایگاه آن خواهد شد.

همان طور که اشاره شد جلیلی از نیروهای انقلابی است اما شکست او پس از مطرح شدن وی به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب تنها یک شکست سیاسی نخواهد بود، بلکه بر زندگی بسیاری از مردم جامعه تأثیرگذار خواهد بود. اکثریت جامعه ایرانی تصویری مطلوب(با درجات مختلف) از رهبر انقلاب و جایگاه ولایت دارند، در طول سال های گذشته همواره دشمن سعی کرده این تصویر که به شکل روزافزون در حال ارتقاء جایگاه در قلب و مغز مخاطب است را مخدوش نماید.


حال اگر جلیلی به عنوان نماینده برند رهبرانقلاب مطرح شده، در این جایگاه تثبیت شود و آن گاه در میدان انتخابات شکسته بخورد، تصویر ساخته شده از برند بالادستی او نیز در ذهن مخاطبان اعم از مؤمنان و یا قشر خاکستری ضربه خواهد دید. چرا که افراد تصور می کنند ابهت و شکوهی که از ولایت در ذهن خود ساخته بودند، بدون پشتوانه بوده و امامی که نماینده و سمبل او در انتخابات شکست بخورد، در واقع از اساس نیروهای وفادار کمی داشته پس مشروعیت و حقانیت او با چالش مواجه است. و این همان هدفی است که رسانه های بیگانه از مطرح کردن جلیلی تحت برند رهبرانقلاب به دنبال آن هستند.
 
بنابراین با یادآوری و تبیین مواضع رهبرانقلاب در قبال نامزدها و انتخابات های گذشته می توان تصویر ارائه شده از جلیلی و هر نیروی انقلابی دیگری را از تصویر ولایت و امام امت جدا کرد. نه تنها در این حوزه بلکه در سایر موارد نیز باید به تفکیک قوای سه گانه، افراد و گروه ها با جایگاه ولایت برای عموم جامعه پرداخت تا هر از چندگاهی دشمن و رسانه های آن سعی نکنند از طریق تخریب چهره افراد و یا بازتاب عملکرد نادرست، بی کفایتی، سوء مدیریت و اشتباهات آن ها زمینه تخریب جایگاه ولایت فقیه و امام امت نزد مردم را فراهم نمایند




.
۰ نظر ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۶
رها
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۲۴ سال اخیر همواره به اقتضای جایگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی‌های ایام منتهی به انتخابات، شاخص‌هایی را برای شناخت نامزد اصلح، برای مردم بیان می‌کنند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی شاخص‌های نامزد اصلح را که برگرفته از ۶ سخنرانی ایشان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ است، به ترتیب تاریخ سخنرانی منتشر می‌کند:
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد ۹۱/۱۰/۱۹
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif نقاط قوت امروز را منهای نقاط ضعف موجود داشته باشد ۹۲/۰۱/۰۱
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif توانایی مدیریت اجرائی کشور را داشته باشد ۹۲/۰۲/۰۷
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابر دشمنان باشد ۹۲/۰۲/۰۷
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif با برنامه، باتدبیر و باحکمت باشد ۹۲/۰۲/۰۷
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد ۹۲/۰۲/۰۷
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif مهذب به اخلاق باشد، به حاشیه‌ها نپردازد و وعده بی‌مبنا ندهد ۹۲/۰۲/۰۷
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif  تدین، تعهد، آمادگى و توانائی انجام کار بزرگ مدیریت عالی اجرائی کشور را داشته باشد ۹۲/۰۲/۱۶
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif کارى، مردمى، مقاوم، ارزشى، باتدبیر و قانون‌مدار باشد و درد مردم را حس کند ۹۲/۰۲/۱۶
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif پیش‌برنده کشور در عرصه‌های مادی و معنوی باشد ۹۲/۰۲/۲۵
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابى و با همت جهادى باشد ۹۲/۰۲/۲۵
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد ۹۲/۰۲/۲۵
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif شعارهایی بدهد که منطبق با واقعیات کشور باشد ۹۲/۰۲/۲۵
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بتواند با امانتِ کامل بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش بکشد ۹۲/۰۲/۲۵
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند ۹۲/۰۳/۰۶
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif ریخت‌و‌پاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد ۹۲/۰۳/۰۶
همچنین می‌توانید گزیده صوتی این بیانات را از اینجا گوش دهید.
 
۰ نظر ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۴
رها
«اقتصاد مسأله‌ی اصلی کشور است. اگر ملت بتواند اقتصاد خود را روبهراه کند، دشمن در مقابلهى با ملت ایران بىدفاع خواهد ماند». رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله این نکته را گفتند و با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم و گرانی در خصوص رییس جمهور آینده افزودند «انشاءالله آن کسى که بعداً خواهد آمد، بتواند حلاّل این مشکلات باشد، این گرهها را هم باز کند؛ این که آرزوى ملت ایران است».
از طرفی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با کارگران فرمودند که رئیس‌جمهور آینده باید در حوزه‌ی اقتصاد، دارای برنامه‌ای با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ی الزامات اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر انقلاب را در قالب اینفوگرافیک در صفحه‌ی ویژه‌ی انتخابات ۹۲ منتشر می‌کند. برای دریافت اینجا را کلیک کنید.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22838/C/13920319_0122838.jpg
[دریافت PDF]
۰ نظر ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۳
رها
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح شاخص‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری یازدهم در سخنرانی روز اول فروردین امسال در حرم مطهر رضوی، «آنچه که برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم» را اینگونه توصیف کردند: «امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد.»۹۲/۰۱/۰۱
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با بررسی بیانات هشت سال اخیر رهبر انقلاب درباره دولت‌های نهم و دهم، نقاط ضعف و قوت این دولت‌ها را استخراج و در صفحه ویژ‌ه‌ی انتخابات منتشر کرده است. علاقمندان می‌توانند گزیده‌ی این بیانات را در قالب جدول و متن از لینک‌های زیر دریافت کنند:
جدول | نقاط قوت دولت | نقاط ضعف دولت

دریافت جدول با اندازه بزرگتر > PDF
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif
پیش از این، مجموعه توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در کتابچه‌ای با عنوان «کتابچه‌ی انتخاباتی KHAMENEI.IR» در دسترس کاربران قرار گرفته بود. این کتابچه را با حجم ۶ مگابایت از اینجا دریافت کنید.
۰ نظر ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۱
رها

برای اولین بار در خبرگزاری دانشجو منتشر شد :





فایل تصویری؛






۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۲۶
رها

خواهرم...برادرم

این روزها بسیار تاسف برانگیز است، این را از عمق وجود محزونم با تو میگویم.

سخنم با توی ایرانیست

نه آن بی تعصب ایرانی و بی فرهنگ آمریکایی

آنها حتی فرهنگ آمریکایی ندارند که اینچنین دستور آشوب می دهند.

اگر ایرانی نیستی دست نوشته حزن آلودم را نخوان

اگر قلبت درد میکند با دست نوشته من خود را مشغول نکن

تنها تو بخوان که ایرانی هستی و در ایران، زندگیت جریان خون را زمزمه میکند:

امروز در هر سایت و وبلاگی میروم تنها سخنی از انتخابات بر چشمانم جاری میشود، جای زمزمه گویی نیست پس فریاد میزنم که نرو...نرو...نرو

۲ نظر ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۱
قطره
۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۰
قطره