بچه های حزب الله

بچه های حزب الله

چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز آموخته‌ است و
چگونه از جان نگذرد آنکس که می‌داند جان بهای دیدار است...

نوشته ها در مورد
تلاشگران

«سراج 24» گزارش می‌دهد؛



در این میان اما رسانه های اصلاح طلب با بایکوت اخبار مربوط به حادثه شنیع فرودگاه جده سکوت کرده اند. مدعیان ملی گرایی و ایرانی گری و غیرت ایرانی این روزها گویا پوشش جناحی اخبار انتخابات مجلس آتی و چیدن میوه لوزان را برای منافع حزبی بیشتر مصلحت می بینند تا پرداختن به مسائل مربوط به ایرانیان.

به گزارش خبرنگار سراج24، تعرض ماموران عربستانی آل سعود به دوزایر ایرانی در فرودگاه جده واکنش های فراوانی را به همراه داشته است. اگرچه وزارت خارجه فعالیت هایی را در این باره داشته است، اما به هیچ وجه در حد و اندازه های عمل شنیع تابعین آل سعود درباره دونوجوان ایرانی نیست.

در یکی از تندترین واکنش ها آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از فضای امنیتی در عربستان به مسئولان داخلی نیز هشدارهایی داده است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟ مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

آیت‌الله نوری‌ همدانی یکی دیگر از مراجع تقلید نیز یادآور شد: تجاوز به دو نوجوان در عربستان نباید در سکوت باشد و نباید به سادگی در برابر این مسئله گذشت و از همین رو مسئولان باید به این امر توجه نشان دهند.

در ادامه این واکنش ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نامه ای به رییس جمهور نوشته اند: « در هفت‌های گذشته دو نفر از نوجوانان زائر ایرانی مورد آزار و اذیت پلیس فرودگاه جده قرار گرفته‌اند که موجب خدشه‌دار شدن احساسات و غیرت ملت ایران شد. از شما به عنوان شخص رئیس جمهور و عضو شورای عالی امنیت ملی خواستاریم ضمن اعتراض به دولت عربستان به خاطر این اقدام نسبت به مجازات عاملان آن اقدام کرده و موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهید.»

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در بیانیه ای با اعلام انزجار از این رفتار دو نیروی آل سعود آورده است: سکوت در برابر عربستان سعودی بر مبنای کدام حکمت و مصلحتی است؟ مگر نه این است که در طول این سه دهه آل سعود و جیره خوارانش بیشترین دشمنی‌هار ا با جبهه مقاومت کرده‌اند. عزت ملی و احترام پاسپورت ایرانی هم که بارها توسط ایشان زیر پا گذارده شده.

انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاههای تهران نیز در نامه ای آورده اند: اولا مسئولان سازمان حج و زیارت در اقدامی فوری و تا معلوم شدن نتیجه تحقیقات و پیگیری ها، اعزام زائر به عربستان را متوقف و دوما؛ وزارت خارجه کشورمان چنانچه صحت موضوع –که امکان پذیر است- آشکار شد تا اعدام ماموران خاطی سعودی و عذرخواهی رسمی حکومت سعودی از ملت ایران، موضوع را رها نکنند

در این میان اما رسانه های اصلاح طلب با بایکوت اخبار مربوط به حادثه شنیع فرودگاه جده سکوت کرده اند. مدعیان ملی گرایی و ایرانی گری و غیرت ایرانی این روزها گویا پوشش جناحی اخبار انتخابات مجلس آتی و چیدن میوه لوزان را برای منافع حزبی بیشتر مصلحت می بینند تا پرداختن به مسائل مربوط به ایرانیان.

از سویی دیگر این رسانه ها که با جار و جنجال حمله ارازل و اوباش به یکی از نمایندگان مجلس(علی مطهری) را دربالاترین سطح پوشش داده اند، حالا با سکوت در برابر اخبار تجاوز به دونوجوان در جده و نیز شهادت مرزبانان ایرانی در سراوان کمترین اهمیتی به این عزیزان نمی کنند. گویا خون بعضی حتی در پوشش خبر رنگین تر از دیگران است!

دولت یازدهم نیز که از آغاز و روی کار آمدن به دلیل تمرکز اصلی بر روی مذاکرات هسته ای کمترین توجهی به موضوعات دیگر در حوزه سیاست خارجی نمی کند در این باره نیز حرکت انفعالی انجام داده است. آقای روحانی که از بازگشت احترام به پاسپورت ایرانی سخن گفته بود حالا با عدم توجه وزارت خارجه به مسائل دیگر این حوزه شرایط را طوری پیش برده است که از شرق و غرب به ایرانی ها توهین می شود.

از آغاز بکار دولت یازدهم  تعداد حمله به مناطق مرزی افزایش یافته است. هفته و ماه نیست که مرزداران شرقی ما مورد تهدید اجانب قرار نگیرند. دوروز پیش 8 مرزبان جوان که مادر و همسر چشم به راه در خانه داشتند، در سراوان به شهادت رسیدند. هنوز یاد شهدای پیشین سراوان در سال 92 فراموش نشده است که این اتفاق تاسف برانگیز تکرار می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">