بچه های حزب الله

بچه های حزب الله

چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز آموخته‌ است و
چگونه از جان نگذرد آنکس که می‌داند جان بهای دیدار است...

نوشته ها در مورد
تلاشگران

حمایت ایران از سوریه سیاسی است نه مذهبی

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در طول اعصار همیشه شاهد دخالت و استعمار از سوی بازیگران استکبارجهانی بوده‌ایم که چگونه با نیت شوم خود به نام دموکراسی بر کشورهای مختلف لنگر انداخته تا از منابع و ثروت‌های موجود در آن‌ها به سود خود بهره‌برداری کنند.



همواره جمهوری اسلامی ایران در مقابل استثمارها و استکبارجهانی موضع مشخصی از خود به نمایش گذاشته است و کاملأ در بلوک مقابله با ظلم‌ستیزی و همچنین درحمایت از جبهه مقاومت ایستادگی کرده است. 

این بار نیز با شکل‌گیری تحولات و درگیری‌های منطقه، ایران مواضع خود را در قبال جبهه‌ مقاومت مردمی حفظ کرده و با گام‌های استوار در این راستا قدم برداشته است. 

همان‌طور که می‌دانیم بازیگران اصلی استکبارجهانی غرب به ویژه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی هستند که نقش بسزایی در تقویت جبهه دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله کشورمان با عراق ایفا کرده‌اند. 

در شرایط کنونی که تحولات منطقه بازیچه دست غرب به ویژه آمریکاست؛ سوریه نیز دست‌خوش مداخله از سوی این مدعیان دروغین دموکراسی شده است. 

اینکه برخی حمایت ایران از سوریه را یک حمایت مذهبی عنوان کرده‌اند، باوری کاملأ اشتباه است. حمایت ایران از سوریه یک حمایت سیاسی است و مبتنی بر بحث هم‌پیمانی سوریه با جبهه مقاومت است چراکه ایران در جنگ تحمیلی‌اش تا حدودی مدیون حمایت‌های کاربردی سوریه است. 


درباره چگونگی موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه و به صورت مشخص حمله قریب‌الوقوع محور غربی–عربی پاسخ‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی درپی داشته است؛ از مخالفت‌های بی‌پرده بعضی هواداران همیشگی غرب تا موافقان سرسختی که خواهان اعزام  نیرو  به جبهه نبرد در برابر دشمنان ملت و دولت سوریه هستند. 
 
گذشته از در نظر داشتن مخالفان اندک حمایت از مردم و دولت سوریه در بحران جاری این کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل مطرح شده توسط جبهه موافقان حمایت از سوریه،  اهمیت خط  محور مقاومت در این کشور است؛ چه بسا با سقوط دولت بشار اسد، امکان به خطر افتادن منافع منطقه‌ای جمهوری اسلامی دور از انتظار نیست. 
 
گفتنی است چنین دیدگاهی به موقعیت سوریه به عنوان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی نیز می‌نگرد که هرگونه خدشه به موقعیت دولت فعلی این کشور را مترادف با به خطر افتادن عمق استراتژیک ایران ارزیابی می‌کند. 
 
نکته‌ای اساسی که این روزها در لزوم حمایت ایران از مردم و دولت سوریه، مورد بی‌توجهی تقریبا تمامی رسانه‌ها و تحلیل‌گران سیاسی قرار گرفته، یادآوری موضع سوریه در قبال جنگ تحمیلی ۸ ساله به ایران اسلامی است. 
 
شایان ذکر است جبهه متحدی که امروزه  با هدف واژگونی دولت بشار اسد در سوریه قصد مداخله نظامی دارند، شباهت قابل توجهی با همان جبهه‌ای دارند که جنگ نابرابر ۳۳ سال پیش را به مدت ۸ سال بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند. 
همان‌طور که کمک‌های بی‌دریغ کشورهای عربی و همچنین کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی دنیای غرب در دوران جنگ نابرابر کشورمان به طور یکپارچه در اختیار صدام معدوم قرار گرفته بود، اکنون نیز دلارهای نفتی ارتجاع عرب هیزم فتنه را در صحنه نبرد سوریه شعله‌ور می‌نماید و البته جبهه غربی هم، همه‌گونه حمایت سیاسی و اطلاعاتی و تبلیغاتی را در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار می‌دهد. 
 
باید در نظر داشت در روزهای سخت جنگ تحمیلی کشورمان تنها کشوری که یک تنه در برابر جبهه حامیان عربی صدام ایستادگی کرد؛ جمهوری عربی سوریه به رهبری حافظ اسد بود. 
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">