بچه های حزب الله

بچه های حزب الله

چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز آموخته‌ است و
چگونه از جان نگذرد آنکس که می‌داند جان بهای دیدار است...

نوشته ها در مورد
تلاشگران

نبض انتخابات 12

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹ ب.ظ

مستند "مصاف"در دانشگاه تهران با حضور نادر طالب زاده پرده برداری شد

بخشهایی از این مستند تحت عنوان وقتی هاشمی 78 هاشمی 88 را نقد می کند برای اولین بار در سایت رجا نیوز  منتشر گردید ....



وقتی هاشمی 78 هاشمی88 را نقد می کند



     تیزر مستند "مصاف"





“مصاف” برای روشنگری ساخته شده است


به گزارش خبرگزاری مهر، نادر طالب زاده منتقد و مستندساز سینما در مراسم رونمایی از مستند «مصاف» که عصر روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه برگزار شد با بیان این مطلب که دانشگاه می تواند بهترین محفل برای تولید محصولات هنری بحث‌برانگیز باشد، گفت: در هر کاری ضعف وجود دارد. اینکه بخواهیم برای ساخت یک فیلم مستند موضوع حساسی چون وقایع تاریخ معاصر را انتخاب کنیم، جرات بسیار زیادی می خواهد.

وی توضیح داد: مستند “مصاف” نشان داد اثری با هدف روشنگری است و چنین آثاری به راحتی می‌توانند در تلویزیون پخش شوند. مهمترین اشکالی که می توان به این مستند وارد کرد این است که کمتر از چهره های بحث‌برانگیز آن زمان استفاده کرده است. البته مهمترین نکته مثبت این مستند هم مرور تاریخی آن است.

وی ادامه داد: در چنین مستندهایی اگر از چهره‌های سیاسی و تاثیرگذاری که دیگر در تلویزیون حضور ندارند، استفاده شود می توان جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد کرد.

طالب‌زاده با بیان این که استفاده از آمار در یک مستند سیاسی- تاریخی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: باز هم تاکید می‌کنم که جای چهره‌های با نفوذ آن زمان که امروز به حاشیه رفته‌اند، بسیار خالی است. ساخت چنین مستندی توسط چند دانشجو نشان می‌دهد که فرهنگ جدیدی در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است که در هیچ کدام از کشورهای اطراف صورت نگرفته و از این رو دانشگاه‌های ایران را می‌توان پیشتاز در این عرصه دانست.

برگرفته از رحیل

۹۲/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">